7 Mayıs 2012 Pazartesi

Çat Kapı Marifetli Peri

Bu haftaki çat kapı ziyaretimiz için Marifetli Peri Serap'ın blogundayız. O kendisini ne marifetli ne de peri bulmasa da, eşinin ona yakıştırdığı bu sıfatı desteklememek mümkün değil.

Marifetli Peri evli ve iki çocuk annesi. Ahşap boyuyor, örgü örüyor, yakma çiçek yapıyor, geri dönüşüm projelerini hayata geçiriyor, alüminyum folyodan panolar yapıyor, çarpı işi seviyor, takılar tasarlıyor ve sürekli birbirleriyle didiştikleri için Tom ve Jerry benzetmesi yaptığı çocukları ile el işi aktiviteleri yapıyor. Yani sadece Serap değil çocuklar da üretmeye düşkün ve marifetli.

Blogun açılış tarihi Nisan 2009. Sevilen kişiliğiyle bir çok blogcunun kalbinde yer edinen Marfetli Peri, tam tamına 3 yıldır blog dünyasında. Onun bir çok hobisi var ama  ahşap boyamanın yeri biraz daha özel. Konu ile ilgili bilgisi, kendi çabalarıyla sürekli araştırıp öğrenerek gelişmiş. Sıkı bir Ece Aymer takipçisi olduğunu da belirtmek lazım. Ece Hanım'ın, İstanbul'da değil de Ankara'da yaşıyor ve atölye çalışmalarına orada devam ediyor olması en büyük iç çekişlerinden biri.:) E haksız da sayılmaz. Ankara'ya gidemeyeceği için,  Doğuş Üniversitesinin açtığı ahşap boyama kursuna gitmeye başladı. Henüz çok yeni, edineceği bilgileri ve boyayacağı objeleri merakla bekliyoruz.

Bu özet bilgiden sonra blogun kapısını aralayıp içeriye girme vakti geldi.Fotoğrafta görünen tepsi ve kaşıklıklar benim favorilerim arasında. Dekupaj resmi, zeminde kullanılan beyaz renk ve puantiye fikri tasarımı bir bütün halinde çekici kılmış. İkea'dan alınan galvaniz saksılar, sprey boyayla boyanarak üzerine hamur kabartma tekniği uygulanmış ve birer adet kaşıklığa dönüşmüşler.
ahşap boyama tepsi
dekupajlı mühürlü makyaj kutusu yapımı
Aynalı makyaj kutusu boyaması için yine beyaz rengi tercih etmiş. Üzerinde dekupaj ve mühür teknikleri uygulanmış.
dekupaj hamuruyla hamur kabartma
mandal boyama
Sırada mandallar var. Sıradan görünümlü tahta mandallar, hamur kabartmalı dekupaj tekniğiyle bakın nasıl da sevimli bir görünüme kavuşmuşlar.
peçete transferi ile sabun süsleme
Peçete transferi yapılan sabunları görüyoruz. Tam incelemek isterken o da ne? Blogdan sesler geliyor.
marifetli peri
Marifetli Peri'nin Tom ve Jerry'si yani Volkan ve Lara, ellerinde kendilerinin hazırladığı pankartlarla eylem yürüyüşündeler. Her ikisi de birbirinden şikayetçi tüm kardeşler gibi. :)
siyah kedi
Evin kedisi Pati eylemi izliyor yerinden bile kıpırdamadan.
örgü
Marfietli Peri'nin örgü marifetine de tanık oluyoruz.
oda yenileme
Marifetli Peri çocuk odasının dekorasyonuna da el atmış. Öncesi ve sonrasına ait fotoğraflara bakınca nasıl da şık bir yenilme olduğunu görüyoruz.
yenileme
Marifetli Peri'ye nedesembegenirsin ekibi olarak sevgilerimizi yolluyoruz. Diğer çalışmalarını görmek isteyenleri ise bloguna davet ediyoruz.

Marifetli Peri'nin blog adresi: http://chicolatta.blogspot.com/

23 yorum:

Unknown dedi ki...

Çok seviyorum böyle insanları takdir ediyorum..Üretmek ve paylaşmak çok güzel en azından ben bundan dolayı mutlu oluyorum :) Kendisini zaten takip ediyordum.. Güzel fikirler dilerim :)

Unknown dedi ki...

Marifetli Periyi uzun zamandır takip ediyorum muhteşem işler yapıyor kendisini tebrik ederim.Sizlerede paylaşım için teşekkürler..

fiamma dedi ki...

HArika toplu gösterim herbir emeği, bayıldımi, çocukların pankartlarını hatırlıyorum,çok gülmüştüm ama mandalları görmemişim, yapanın da bu yazıyı hazırlayanında emeklerine sağlık.

fiamma dedi ki...

Çok güzel olmuş toplu gösterim, çat kapı güzellikleri ortaya çıkarmış. çocukların pankart açtıkları günleri hatırlıyorum çok gülmüştüm bu sevimliliklerine lakin mandalları görmemiştim iyi oldu. teşekkürler. bu 2. yazım gider inşallah yazdıklarımı unutuyorum çünkü:)

Nihal Erpeden dedi ki...

Marifetli Peri gerçekten çok marifetli. Çalışmalarını çok beğeniyorum. Amaaaaa o Pati yok mu, işte en çok ona bayıllllldım :)

birdemetmarifet dedi ki...

ÇAT KAPI olayına bayılıyorum.bu sayede yeni yeni bloglar,güzellikler keşfediyorum .çok teşekkür ederim.sevgiler:))

hobizublog dedi ki...

hem çok duyarlıdır marifetli perim benim..

Nalan Ünal dedi ki...

üretmek de ürettiğini paylaşmak da keyifli bir süreç aynı süreci yaşayanları takip etmek de bir o kadar keyifli. Ziyaret ve yorumun için teşekkürler sevgili Bahar:)

Nalan Ünal dedi ki...

eşi boşuna marifetli dememiş değil mi perimize:)ziyaret ve yorum için çok teşekkürler Mehtap hanım:)

Nalan Ünal dedi ki...

Çok teşekkürler fiammacım:)perimizin çocuklarının pankart açma olayına ben de çok gülmüştüm. bu arada hafızan test edildi onaylandı oldukça iyi durumda unutma munutma yok:)

Nalan Ünal dedi ki...

sevimli bıdık pati:) Nihal hanımcım, teşekkürler ziyaret ve yorum için.

Nalan Ünal dedi ki...

ne güzel, sizler beğendikçe biz mutlu oluyoruz. Çok teşekkürler ziyaret ve yorumun için birdemetmarifet.

Şehnaz dedi ki...

benimde zevkle takip ettiğim bir blog...çok zevkli çok....

Nalan Ünal dedi ki...

perinin bir başka özelliği de belirtilmiş oldu:) çok teşekkürler An Ek Zu Ra:)

1Gül - Ahşabistan (Roseone) dedi ki...

Marifetli Periyi beğenerek takip ediyorum çalışmaları cidden süper özenle hazırlıyor herşeyi.

Nalan Ünal dedi ki...

Marifetli perimizi tanımayan yok:) ziyaret ve yorumun için teşekkürler Şehnaz'cım:)

Nalan Ünal dedi ki...

Ziyaret ve yorumun için teşekkürler 1Gül:)

Ecehan dedi ki...

Üreten her canlıya; saygı duyuyorum.
Ve paylaşana...

Gulsen dedi ki...

Çok güzel şeyler yapmış, ben de az önce bloğumuzun facebook sayfasında paylaştım Marifetli Periyi :)

Nalan Ünal dedi ki...

Ziyaret ve yorumun için teşekkürler Ecehan:)

Nalan Ünal dedi ki...

Adı üzerinde marifetli:)

MARİFETLİ PERİ dedi ki...

Ne yazsam, nasıl ifade etsem duygularımı bilemedim... Hakkımda ne güzel şeyler yazmışsın Nalan'cım. Çok teşekkür ederim.
Bu yazı blogumun küçük bir özeti gibi olmuş :)
Yorum yapan tüm arkadaşlarıma da çok çok teşekkür ederim. O kadar güzel şeyler yazmışlar ki, çok duygulandım...
Nedesembeğenirsin blogunun arşivinde yer almaktan çok mutlu oldum. Tüm ekibe sevgilerimi gönderiyorum.
Başarılarınızın devamını dilerim.

Nalan Ünal dedi ki...

Serap'çım, keyifle hazırladım bu yazıyı, nedesembegenirsin ekibi olarak bizden de sana kocaman sevgiler:)